2012. szeptember 24., hétfő

Mióta


sikerült több  mint 30 kilótól megszabadulnom, sokan kérdezik tőlem, hogy  milyen fogyókúrával tudtam ezt elérni? Gyakran  jönnek a mit ettem, és ehhez hasonló  kérdések, én meg  csak ott állok bután, nem tudok igazából rendes választ adni. A fogyás normális esetben egy nagyon hosszú folyamat, nincs konkrét recept, szerintem mindenkinek meg kell találnia a saját életviteléhez a leginkább alkalmazható módszert, amit tartani tud. Régen én is sokféle fogyókúrával  próbálkoztam. Azokban az időkben még fogalmam sem volt a helyes módszerről. Először divatba jött a káposztaleves-kúra, aztán elterjed mindenféle  2-3 hetes fogyókúrás  étrend, amiket én is követtem. Mint a notórius fogyókúrázók többsége, régebben én is kipróbáltam a 90 napos fogyókúrát, amivel sikerült ugyan fogynom, de akkor arra még nem gondoltam,  hogy ez  nem éppen a legegészségesebb módja a plusz kilóktól való megszabadulásnak. Az én véleményem az, hogy egy fogyás,  életmódváltás akkor lehet sikeres, ha magunknak alakítjuk ki  a saját módszerünket, ez lehet akár dietetikus segítségével is, de a lényeg, hogy mindenképpen mi magunk irányítsuk a dolgokat. Az előre megírt étrendek nekem valahogy soha nem jöttek be, általában tuti nem azt kívántam, ami mondjuk a soron következő étkezés lett volna, arról már nem is beszélve, hogy egy-egy ételnek már a neve hallatán is elment  az egésztől a kedvem. Akkor mégis milyen módszert követtem? Semmilyet. Vagyis inkább sokfélét. Nagyon sokat olvastam a témában, olvastam blogokat, módszereket, sikertörténeteket, mindenből kiragadtam azt, ami szimpatikus volt, amivel nem értettem egyet azzal nem foglalkoztam. Amit  most csinálok, az picit update, picit lifetilt, picit kalóriára és szénhidrátra való odafigyelés, de lényegében többféle módszer keveréke saját magamra szabva. Egyik sem igazán, mégis mindegyikből valami, amit hasznosnak tartok.
Több mint nyolc hónapja életmódot váltottam, számomra elképzelhetetlen lett volna, hogy ezalatt a nyolc hónap alatt soha ne egyek egy kis édességet, néha  bizony kell valami nassolnivaló, amit beilleszthetünk a diétánkba. A kalóriákra odafigyeltem ugyan, de ez alatt a nyolc hónap alatt körülbelül két olyan nap volt, amikor ténylegesen ki is számoltam, hogy egy nap összesen mennyi kalóriát fogyasztottam. Odafigyelek persze, de nem szerettem volna minden reggel úgy kelni, hogy első dolgom megmérni minden szelet szalámit, amit megeszek, hogy az hány kalória is valójában. Így, hogy nem számoltam, az egyik nap nyilván többet ettem, másnap kevesebbet,  de így van ez jól, nem kell minden  nap pontosan ugyanannyi kalóriát bevinnünk, így a szervezetünk sem szokik hozzá egy bizonyos kalóriaszinthez. Ami számomra fontos volt, hogy minden nap 5-ször egyek, körülbelül három óránként. A napi 5-szöri étkezéssel, (természetesen ha a szénhidrátokra is odafigyelünk) a vércukorszintünk sem ingadozik, nem leszünk farkaséhesek, nem  jönnek ránk éhségrohamok, az anyagcserénk pedig folyamatos működésben van.

Ahogy mondtam, nem számoltam össze a kalóriákat minden nap, viszont összeírtam azoknak az ételeknek a kalória és szénhidrát tartalmát, amiket rendszeresen fogyasztok, így tudtam, hogy kábé miből és mennyit ehetek. Tudom például, hogy körülbelül mennyi kalória és szénhidrát van egy szelet kenyérben (pl. graham kenyér, slim toast, wasa…), egy deci tejben, egy joghurtban, úgy körülbelül tudom, hogy mennyi van azokban a felvágottakban és sajtokban, amiket általában szívesen fogyasztok. Az ebéd kalóriatartalmát szinte soha nem szoktam kiszámolni, viszont nem eszem vészesen nagy adagokat, így ezzel nem csúszom meg. Ami fontos, hogy ebédre általában valami husis (akár rántott hús is), vagy halas ételt eszem, a köret többnyire zöldköret, vagy valamilyen főzelék. Krumplit, rizst és tésztaféléket azonban nem túl gyakran eszem. A vacsoránál általában azért odafigyeltem, hogy főleg a fehérjék legyenek túlsúlyban.
Mivel többen kértétek, össze fogom írni egy hetemet, hogy miket ettem pontosan, azonban ez legyen tényleg csak egy minta, nem kell követni.

Én azt mondom, fogjatok  neki ti is! Tervezzétek meg a saját módszereteket! Gondoljátok ki, hogy hogyan tudnátok a saját étkezési szokásaitokon javítani! Hogyan tudnátok összeállítani magatoknak egy olyan étrendet amit nem  esik nehezetekre követni! Ha van olyan étel, amiről nem tudtok lemondani, hát ne mondjatok le róla, csak egyetek kevesebbet belőle! Tervezzétek meg, hogy mikor mit engedtek meg magatoknak. Gondoljátok ki, hogy mi az amit szívesen esztek, hogyan tudnátok azt egészségesebben elkészíteni! Legyen ez  az étrend a sajátotok, és tartsátok magatokat hozzá. Tényleg nem kell mindent, de számoljátok  ki legalább a kedvenc ételeitek, vagy azoknak az ételeknek  a szénhidrát és kalóriatartalmát, amiket nap mint nap fogyasztotok!

Ha nem tudsz lemondani az édességekről, akkor próbáld  meg azokat diétásan elkészíteni magadnak,  használj természetes édesítőszereket (például xilitet vagy steviát)! Ha nassolsz tervezd be azt is a saját étrendedbe, egyél minden nap valami kis finomságot, de legyen az mondjuk a tízórai, vagy az uzsonna az adagokra pedig figyelj oda!

Ami tényleg fontos, legyen ez az étrend a sajátod, egyél azt amit szeretnél, soha ne éhezz, de táplálkozz tudatosan, és biztos vagyok benne, hogy te is eléred a célod!



2 megjegyzés:

  1. Imádom amit leírtál, nem tudtam volna megfogalmazni, de valami hasonlót tervezek és követek én is. Köszönöm hogy erőt adsz, köszönöm hogy felnézhetek Rád!!!

    VálaszTörlés
  2. Szupi írás, ez a kép meg nagyon édes! :)

    VálaszTörlés